Tuesday, 11 July 2017

pemergian yang tak disangka

sabtu lepas aku dikejutkan dengan berita pemergian bekas rakan sekerja aku...innalillah...sungguh tak disangka-sangka....yela, dia tu umurnye lebih kurang aku je pon...tua dalam 3,4 tahun je...takde sakit ape pon...tapi yelakan...sesungguhnya kematian tu tak mengenal usia...

arwah meninggalkan seorang isteri dan 2 orang anak...kejadian tu membuatkan aku berfikir...bersediakah aku?apa akan jadi pada anak aku nanti setelah ketiadaan aku?apa akan jadi pada aku dan anak aku setelah ketiadaan suami aku?Allahuakbar....dilanda kemurungan sekejap memikirkan persoalan-persoalan tersebut...

kadang-kadang kita melalui kehidupan seolah-olah hayat kita masih panjang....tak beringat langsung...bila dah jadi macam ni baru nak menggelabah...dah bersediakah kita?

::. semoga roh arwah dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman

No comments:

Post a Comment