Thursday, 20 July 2017

3 hari lagi

ada apa dengan 3 hari lagi...?
hmmmm...
lagi 3 hari nak masuk kerja dah...
habis dah masa bulan madu ngan si kecik sorang ni....
ntah macam mana la gayanye nak duduk ngan pengasuh nanti...
ntah macam mana gaya jugak rupe mamanye x nampak muka anak sehari...
semoga bertabah lah wahai hati...huhuhu...

Friday, 14 July 2017

aku diserang tantrum

bila anak tak mau tidur malam, terpaksa la mamanye tak tidur jugak...fewwwww! dugaan giler rasenye!

bila jam dah menginjak pukul 4 pagi dan mata anak masih membulat...kau rase???aku dah masuh tahap tantrum dah kot...hadui!!!mata mengantuk...anak tak nak tidur takkan aku nak tidur pulak...eh?boleh ke aku tidur tinggalkan dia terkebil-kebil sendirian?hahahaha...bengong pulak rase

4.30 baru nak tidur...5.30 bangun merengek-rengek manja...6.30 bangun lagi merengek-rengek manja...huhuhu...dugaan...dugaan...dan-dan tu jugak la sakit kat tempat belah tu tiba-tiba nak datang pon!!!mau tak tantrum aku dibuatnye?

dan akhirnya, dia tidur sepanjang siang...fuhhh!dapat la aku tumpang tidur sikit...sikit je la...takkan nak sama naik ngan baby pulak kan...melampau sangat tu...

tapi bila dia tidur sepanjang hari tu, aku risau jugak la...yela, pukul berapa pulak dia nak tidur malam nanti?hohoho...perlu siapkan mental dan fizikal aku ni...

ternyata jangkaan aku silap...pukul 11 lebih dia dah tidur...sampai ke pagi pulak tu...bangun pukul 5 nak menyusu je...hahahaha....gembira rasa di hati...jarang-jarang berlaku ni...kikiki...

harini dia bangun awal...pukul 7 dah bangun..yeay!!!bangun awal takpe...tidur lambat jangan...hahaha....

Tuesday, 11 July 2017

pemergian yang tak disangka

sabtu lepas aku dikejutkan dengan berita pemergian bekas rakan sekerja aku...innalillah...sungguh tak disangka-sangka....yela, dia tu umurnye lebih kurang aku je pon...tua dalam 3,4 tahun je...takde sakit ape pon...tapi yelakan...sesungguhnya kematian tu tak mengenal usia...

arwah meninggalkan seorang isteri dan 2 orang anak...kejadian tu membuatkan aku berfikir...bersediakah aku?apa akan jadi pada anak aku nanti setelah ketiadaan aku?apa akan jadi pada aku dan anak aku setelah ketiadaan suami aku?Allahuakbar....dilanda kemurungan sekejap memikirkan persoalan-persoalan tersebut...

kadang-kadang kita melalui kehidupan seolah-olah hayat kita masih panjang....tak beringat langsung...bila dah jadi macam ni baru nak menggelabah...dah bersediakah kita?

::. semoga roh arwah dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman

Saturday, 8 July 2017

aidilfitri 2017

salam aidilfitri...walaupun bukan 1 Syawal tapi masih dalam bulan Syawal kan...rayakan sebulan

aidilfitri tahun ni:

  • takde baju raya...bukan aku je...kami anak beranak semua takde baju raya..hahahaha...
  • takde gambar raya...nasib le masing-masing laki bini bukan jenis gile bergambar
  • kuih raya...beli kerepek je malam raya..biskut raya adik ngan kakak ipar sediakan
  • juadah raya...order satay cancel last minit di tengah malam raya....tak cukup stok katenye....sabor je la weh!sedih!
  • duit raya...ada la sikit rezeki budak-budak
itu je la untuk raya tahun ni...nak beria sangat pon mood raya tak berapa nak ada sebab baru sangat habis berpantang...cukup la apa yang ada tu...janji tak membazir...ye dak..?

9 Mei 2017

ada apa dengan 9 Mei?

9 Mei 2017, aku selamat melahirkan seorang bayi lelaki seberat 3.5 kg secara pembedahan.
Alhamdulillah...bayi sihat

semalam dah pergi cucuk untuk 2 bulan.bertambah-tambah beratnye.

Friday, 7 July 2017

lama giler!

wow!wow!wow!lebih setengah tahun tak hapdet blog..fewwww!giler bersawang...dah macam rumah usang rasenye...huhuhu...mujur tak keluar hantu wan peah je...hahahaha...

harini 'ter'rajin pulak nak bukak...tengok last post 23 Desember 2016 ko!maknenye tahun 2017 ni belum ada ape-ape cerita lagi...hmmmm...nak kena bergiat aktif semula ni...kalau bukan untuk bacaan orang lain, sekurang-kurangnye untuk kenangan aku nanti-nanti...ye dak...?

hmmm...banyak betul cerita yang tertinggal...mana nak mula?

sat nak fikir dulu...

nanti next entry baru bukak citer okeh...

babai...