Tuesday, 20 December 2016

GDex...berapa lama tempoh penghantaran?

aku tak biasa beli barang guna pos...ada la 2,3 kali je kot...guna pos laju...beli novel ngan cd...hehehe...selain dari tu memang tak pernah la...aku bukan kaki shopping online pon...

tapi masa cuti Maulidur Rasul aritu aku ada la beli barang kat kampung...kebetulan la pulak barang tu memang tak boleh siap on the spot...jadi kedai tu cakap bila barang siap diorang akan pos pada aku....dan disebabkan aku pon tak sempat nak balik lagi dalam masa terdekat ni, jadi aku rasa ok la kot kalau diorang pos...

hari jumaat barang siap...dan kedai ada whatsapp aku bagitau barang dah pos guna perkhidmatan GDex dan bagi tracking number...aku pon ok je la....dan aku bajet dalam hari isnin petang sampai la barang tu kat tangan aku kot...

isnin barang tak sampai...

selasa pon barang tak sampai lagi...

aku cek tracking number yang kedai bagi...hari sabtu barang dah sampai kat KL...musykil juge aku nih...arini dah selasa kot..awat tak sampai lagi?padahal dah dalam kawasan sama...bukan kat kampung lagi pon...adeiiii...cane nak buat nih?

elok pulak balik keje petang tadi kedai whatsapp aku lagi tanya barang dah sampai ke belum...aku bagitau la belum dan hantarkan skali gambar aku cek tracking number tu...kedai cakap nanti esok diorang akan follow up dengan GDex...aku pon ok je...aku pon cakap kalau esok tengahari tak sampai jugak aku pon akan follow up ngan GDex tu....

harap-harapnye esok muncul la barang aku tu...huhuhu...tapi aku memang puas hati la ngan service kedai tu...masa datang aritu pon layanan memang ok sangat la....lepas tu dah pos barang pon siap follow up lagi barang dah sampai ke belum...ayat pon manis-manis je...sejuk ati aku walaupon barang tak sampai lagi...heheheh...

ada sape-sape tau berapa hari sebenarnya tempoh penghantaran untuk service GDex ni?

2 comments:

  1. tak tentu jugak sebenarnya.. kalo kawasan dekat, sehari pun boleh... kalau terkena weekend atau cuti umum, memang selepas cuti la barang sampai...

    ReplyDelete
  2. dah terima hari rabu petang... :)

    ReplyDelete