Tuesday, 20 December 2016

dah 5 bulan...

usia kandungan dan 5 bulan lebih...Alhamdulillah segalanya berjalan dengan lancar...baby sihat...mak baby pon sihat...harap-harap berterusanlah begini sehingga selesai...InsyaAllah...

masa kandungan 4 bulan, nurse ada tanya... "ada rasa baby gerak tak?" aku memang takde rasa apa la...sama ada baby memang belum gerak ataupon aku yang tak perasan...kikiki....first time kot...mane la aku tau...

bila dah masuk 5 bulan ni...baru la aku rasa ada pergerakan...wahhhhhh!!!!seronoknye kemain lagi...menyengih sorang-sorang...hahaha...rasa macam bengong pon ada...bila letak tangan kat perut nanti akan rasa ada yang mencuit-cuit perut...heheheh...comel je rasenye...selalunya kalau malam la...masa tengah takde buat ape sebelum tido tu...aku pegang la perut tu...siang-siang tak sempat nak melayan perut..hahaha...

jantina dah pon dikenalpasti...apa?jeng...jeng...jeng...rahsia la dulu...heeee...nama masih belum difikirkan lagi...belum bincang pon lagi...awal lagi kot...tapi aku dah pesan paada encik suami jangan nak letak nama panjang-panjang...biar 1 nama je asalkan ada maksud yang manis-manis...jangan nak membelitkan lidah aku nak menyebut panjang-panjang nanti...huhuhu...

persediaan lain...masih belum buat apa-apa...aku rasa masih terlalu awal nak beli barang-barang keperluan baby ataupon keperluan berpantang nanti...takpe la....yang pentingnya persediaan mental aku ni...kuat ke tidak?

semoga dipermudahkan segala urusan sehingga ke penghujungnya...

No comments:

Post a Comment