Friday, 23 December 2016

aku dan makcik rina

dua minggu lepas balik kampung melepaskan segala keinginan di hati dengan makcik rina...

siapa makcik rina?

makcik rina tu mak kawan aku...memang kalau aku balik kampung aku akan datang lepak sembang-sembang kat umah dia...kalau dia tau aku balik, tapi tak pegi umah dia...bising dibuatnye...membebel-bebel...hahahaha...

aritu balik aku ada request nak makan temosa kat makcik rina...kat KL ni tak jumpa temosa tu...agak kalau sebut pon orang tak tau kot...huhuhu...temosa tu karipap inti isi ikan...sedap...gigih dia ngan kawan aku ni membuat...hehehe...aku dok menengok je....boleh gitu?emmm....kira boleh je la sebab makcik rina tak marah pon aku duduk saje...hahahaha...

esoknye, kitorang keluar pegi cari kain langsir...alang-alang makcik rina nak jahit langsir rumah dia, aku tumpang mengendeng mintak jahitkan langsir rumah ayah skali...hahahaha...dalam bising-bising dia tu, buat jugak...mana sanggup menolak permintaan ibu mengandung ni kan....(ambik kesempatan sangat kan...) dah dapat green light nak tolong jahit tu, aku ape lagi..sama naik la pilih kain langsir ngan dia...kikiki...

balik dari beli kain langsir pegi pusing pasar malam pulak...nampak siput sedut...emmm...ini bukan permintaan aku okey...sebab aku tak makan siput sedut...ini encik suami punye permintaan...siap tanye boleh ke makcik rina masakkan siput sedut untuk dia...melampau sangat mencaras aku tau!makcik rina pon layankan aje...jadi beli siap-siap siput sedut dua bungkus...bagi makcik rina...esok kami datang makan je...haduiiii....perangai kan...

hari makan siput sedut...yeay!!! (tolong yeay untuk encik suami...hahahaha....) gigih la mamat tu tak makan sarapan...heeee....beria sangat!tengahari pegi rumah makcik rina, siput dah siap...aku tolong sikit-sikit aje la mana yang belum siap tu...melampau sangat datang duduk makan je...bajet ko pegi kedai makan?hohohoho...lepas makan tersandar...perghhhh...

disebabkan haritu dah nak balik kl...makcik rina siap pesan lagi...lain kali kalau nak makan bagitau je...hahahaha...hadui la...sekali sekala boleh la makcik rina oii...kalau asal balik asek pegi rumah orang je...mau kena bambu ngan ayah aku pulak nanti...huhuhuhu...

sesekali menumpang kasih dengan mak orang ape la salahnye...makcik rina memang sempoi...kawan-kawan anak dia semua memang suka datang rumah dia...

:.. esok ada buat bbq kat rumah makcik melah...siapa pulak makcik melah tu? adik beradik makcik rina jugak...hahaha...adik aku siap tanya... "ko kenal semua adik beradik makcik rina ke?" yeeee....aku kenal dan boleh masuk dengan semua adik beradik makcik rina okey...hahaha...mesra alam sangat...tapi tak tau lagi la boleh join bbq tu ke tidak...kalau jadi nanti aku update ok... :)


No comments:

Post a Comment