Friday, 14 October 2016

angin dan kencing kotor

semalam mc
gara-gara sakit perut

rupa-rupanya sebab angin dan kencing kotor...
hadui...

makan memang tak lalu, jadi masalah angin memang akan datang la...
doktor siap tanya "u tak makan ke?"
aku makan la...cuma tak banyak je...dah tak lalu macam mana nak makan?huhuhu

minum air pon memang masalah sikit aku ni...
air masak tak tertelan
nak air mineral aje...wah!!!tak beragak ko!
tapi memang dari dulu kala pon aku ni memang kurang minum air...
memang padan dapat kencing kotor tu...

setambun ubat doktor bagi
mana yang kena telan, mana yang kena minum..
haishhhh...
telan ok lagi walaupon muka macam ayam berak kapur
tapi yang minum tu....masyaAllah x sedapnye!!!!
menangis dibuatnye...

pesan doktor:
ubat habiskan, lagi seminggu datang cek semula
kena makan walaupon tak lalu sebab sekarang makan untuk 2 orang
makanan pedas elakkan
makanan berangin elakkan
minum susu untuk ibu mengandung.... (hoyeah!!!minum sangat!)
minum air kena banyak
asam kurangkan
banyakkan makan buah
elakkan limau, anggur, buah-buah yang masam (dia x tau aku baru lepas borong anggur ngan limau sehari sebelum tu)

demi menjamin kesejahteraan ibu dan anak (chewah!) kuturutkan jua pesanan itu...walaupon ada jugak yang aku langgar...kikiki...mengelat sikit-sikit takpe kot...kan?

tunggu la selasa nanti, sebelum di refer ke klinik / spital untuk buat buku pink

No comments:

Post a Comment