Thursday, 25 August 2016

hari bergaji

hoyeah!!!hari ni muka masing-masing ada banyak senyum lah...apa pasai?haishhhh....pasaipa lagi...kaching!kaching!gaji sudah masuk laaa...yeay!!!alhamdulillah...

cita-cita utama aku di hari gaji adalah....membeli barang dapur...hahaha....macam hari tak gaji tak beli barang dapur je gaye ko kan?

bukan gitu...semangat dan feeling tu lain macam sikit...hahaha...mengada sungguh...sebab boleh beli benda merapu barang seketul dua...kikiki...

konon-konon balik keja nak pi shopping...skali dari jauh kulihat kilat menyambar...hmmm...tak perlu tanya orang sebelah, sendiri mau paham la....balik!no shopping!tunda!!!tunda!!!

keta kami takdak ekon...kang masing2 balik berjeruk...jadi sebelum kami jadi jeruk bersama keta skali...balik je la dulu...esok la pulak kita shopping ye...

:. sampai skarang ujan tak turun lagi
:. encik suami dah selamat tidur sebab dari semalam belum tidur...

Friday, 5 August 2016

sejarah atau kenangan?

orang selalu sebut
"perkara lepas jangan dikenang"
tapi...
part mana yang jangan dikenang tu?
selalunya yang sedih-sedih je la yang tak payah nak kenang kot....
yang membahagiakan kalau tak kenang rugi lerrrr

ada kawan cakap perkara lepas tu sejarah
tapi aku rasa perkara lepas tu kenangan

korang rasa sejarah ke kenangan?

Thursday, 4 August 2016

kenapa tak boleh panggil abang?

selepas hampir setahun setengah
aku masih tak boleh nak panggil encik suami dengan panggilan 'abang'
kahkahkah...lawak pulak rasa...
bukan tak hormat...tapi memang tak boleh...huhuhuhu..

tak tau kenapa
sejak kenal dia memang tak boleh nak panggil 'abang'
biar dia suruh pon...haishhh...memang tak la...

boipren sebelum ni boleh je aku panggil abang
tapi dengan dia ni tak tau la kenapa tak boleh
bukan tak cuba
haduiii...ape masalah aku ni ek?

bila kenang-kenang balik
rasa kesian pon ada...rasa kelakar pon ada jugak...
tergeliat lidah aku weh!

tunggu je la bila boleh jadi kenyataan...
kikiki....



Wednesday, 3 August 2016

kembali ke zaman gelap

bila kau datang dari zaman gelap, berubah untuk jadi lebih baik, berusaha untuk menjauhi anasir-anasir yang boleh bawak kau balik ke arah kegelapan...kau perlukan sokongan...tapi...

kenapa orang tak sokong kau?
tak bantu kau?
biarkan kau mencari arah sendiri?
kenapa?

kenapa orang jahat selamanya di label sebagai jahat?
walaupun orang tu dah berubah...
kenapa?

takde orang yang nak buat kawan dengan kau yang dulunya jahat ...kenapa?takut kau pengaruh diorang jadi jahat macam kau dulu-dulu ke?

pandangan orang dan penerimaan orang sekeliling buat kau payah nak berubah...tak yakin...tak berani...

lalu,

teruslah kau berpatah balik ke arah kegelapan lampau...dimana kau diterima dan sentiasa ada yang menyokong

sumber:google

melayan youtube

sepanjang hari melayan youtube
goyang-goyang kepala
goyang-goyang badan sikit
perghhhh!!!berpinor bijik mata

takde keje?
eh...sorry sikit
giler ape takde keje
tengah buat keje la ni
jaga bilik tak berpenghuni
(untung nasib dapat la dengar bunyian pelik)
keje la tu
saya yang menurut perintah