Saturday, 23 July 2016

rindu periuk kuali

sejak balik raya aritu, masih belum berkesempatan nak memasak...barang-barang dapur pon tak sempat lagi nak beli...haish...

rindu nak dengar bunyi periuk kuali berdenting kena ketuk ngan sudip...hahaha...propa sangat!

:. tunggu encik suami tapau makan...kikiki...

Friday, 22 July 2016

tangan playar, spanar

asal balik kampung, ada je tumbuhan yang encik suami nak angkut bawak balik...macam la rumah aku tu ada tanah...ada la sikit...kurang dari sekangkang kera...

~ kunyit
~ serai
~ pandan
~ tebu
~ betik
~ cili

dalam banyak-banyak yang bawak balik tu...cuma serai je yang tumbuh dengan cemerlang...sebab x payah jaga kan...cucuk kat tanah je tinggal...tau la dia jaga diri sendiri...hohoho

tebu...boleh la...tapi kenapa tak menggemuk macam kat umah ayah?tak manis pulak tu...huhuhuhu...gagal!dah selamat buang pon...geram je menahan perasaan bila balik umah ayah tengok tebu dia...

kunyit tak tau apa status...hahaha...kejap macam dah mati...kejap kang ada pulak keluar daun...tapi tak besar la...halus je...jadi aku biar je la dia duduk kat situ

pandan masuk dalam kategori 'boleh la'...hahaha...hidup...membiak...tapi tak besar...daun halus-halus je...tak besar macam daun pandan yang jual kat NSK tu...gabak-gabak daunnye...aku punye ni comel-comel je...kikiki...boleh la buat ada-ada...

bawak balik anak betik yang halussss....pindah masuk tanah...buat masa ni masih ok..membesar dengan baik...esok-esok tak tau la apa khabarnye...tunggu aje la...

cili dah masuk kali kedua aku bawak balik...dulu bawak balik cili kecik...mampussss....tak tau ape silap...balik raya baru ni bawak balik cili besar...buah dah keluar berjuntai-juntai di pokok...tunggu masak je...tapi...3 hari lepas patah pulak...huhuhu...tak tau sebab angin kuat ke...sebab kucing ke...haishhhh...

call ayah mengadu nasib perihal pokok cili dia tu...dia gelak je...hahahaha..."orang tanam pokok awak nak tanam pokok...tangan jenis pegang playar, spanar je...mana sesuai pegang pokok..." tadah je la telinga dengar gelak ayah tu...huhuhu...

anak ke lapan

Alhamdulillah....
syukur di atas rezeki Allah
semalam, 21 Julai 2016
terima lagi seorang ahli baru dalam keluarga
perempuan

petang semalam balik kerja terus pergi tengok baby
belum sempat nak selfie...hahaha...
sempat cuit-cuit aje
baby tido sedap sangat
lepas tu menyusu je...tamo kacau...
nanti angah datang lagi baru kite selfie banyak-banyak okeh

anak buah yang ke-8
anak buah perempuan yang ke-5
yeay!!!ramai la geng angah nanti..hehehehe...

aku bukan anak manja mak

sejak mak sakit

sekali sekala balik kampung
tolong ayah uruskan mak

saat paling best
bila dapat mandikan mak
sambil mandikan sambil sembang-sembang
padahal bukan citer apa pon
dia pon tak ingat apa dah
masa tu la
aku rasa dekat giler dengan dia

hmmm...
bila la boleh tukar balik kampung ni...


:. aku bukan anak manja mak

Monday, 4 July 2016

kenangan

kenangan

buat kita gelak sorang-sorang

buat kita senyum sorang-sorang


rindunya pada kenangan dulu