Friday, 8 April 2016

perangai tempat kerja

aku rasa dalam dunia pekerjaan, kat mana-mana pon akan jumpa situasi yang sama macam kat bawah ni...

  • rajin buat kerja...terima je apa kerja yang bos bagi...tak pernah pending...siap on time...kadang-kadang awal lagi siapnye dari dateline...
  • lek-lek je buat kerja...tak kalut...bertenang je...tau-tau sampai masa kerja dah siap...
  • buat kerja saat akhir... (aku selalu buat ni) awal-awal dapat kerja, peram dulu...sampai masa, huru-hara baru nak buat...mula la kelam kabut, menggelupur...
  • tak peduli dengan kerja...buat janji siap aje...sempurna atau tak memang tak peduli la...kadang-kadang tak buat pon...sampai masa pass kat member suruh cover...
  • asyik tolak kerja...setiap kali dapat tugasan asyik cakap "ni bukan kerja saya..." hmmmm....dapat yang macam ni memang payah la...huhuhu...kalau semua bukan kerja kau, apa fungsi kau duduk opis sebenarnye?cissss....
  • memilih kerja... "aku taknak buat yang ni...aku nak buat yang tu je..." cantik muka kau!tapi ok la dari taknak buat langsung kan?
ada yang ok perangainya...ok la...Alhamdulillah...tak menyusahkan...tak menyakitkan hati...ye dak?tapi kalau dapat yang pelik-pelik perangainye...memang makan hati la kau...nak tegur beria sangat nanti boleh jadi gaduh...tegur sikit-sikit tak makan saman pulak...abes guane?

2 comments:

  1. Golongan yg asyik tolak kerja tu elok berhenti kerja dan kerja sendiri

    ReplyDelete
    Replies
    1. kerja sendiri jadi bos...hehehe...

      Delete