Monday, 7 March 2016

hari bersama anak-anak

selagi belum beranak sendiri, menumpang kasih pada anak-anak buah je la dulu....dah lama tak berkumpul beramai-ramai dengan anak-anak...Rayyan, Rania, Airis, Raisya, Rizqin...hmmm...rindu giler kot...

dulu sebelum kawin, aktiviti hujung minggu memang bergilir-gilir bermalam kat rumah diorang...fuhhh...bahagia rasa bila anak-anak menempel manje-manje ngan angah...huhuhuhu...

sejak dah kawin ni...aktiviti hujung minggu tu terbatas la sikit...takkan nak tinggal encik suami sorang-sorang kat rumah pulak kan...weekend pulak tu...huhuhuhu...kalau pergi pon, sekejap je la...takde la sampai bermalam...

semalam adik aku ada buat makan-makan...ajak kawan-kawan ROTU dia masa belajar dulu...jadi awal-awal dah ajak aku tidur umah dia...weeee...aku memang suka la...boleh gomol-gomol anak buah...hohoho...
nasib baik encik suami bagi green light...fuhhh...

tengahari tu abang aku sampai...jadi cukup la 5 ketul tu berkumpul...memang kecoh la...mane yang nangisnye...mane yang berebut barangnye...mane yang nak susunye...mane yang tercekik kacangnye (ini paling cemas)...mane yang sakit giginye (dan dan tu la nak sakit gigi pon...adeiii) semua permasalahan atas bahu angah..mummy,daddy,mama,papa watlekwatpis je...tau dah angah rajin melayan...huhuhu...bab anak berak je aku buat tak tau...hahahaha...angin rajin tak sampai bab tu...

dah lama tak jumpe...macam-macam perangai baru yang keluar...abang Rayyan dah kuat sentap sekarang ni...jangan kata kena marah, kena tegur sikit pon dah majuk...mula la duduk kat hujung-hujung penjuru...haishhhh...perangai daddy sangat kata mummynye...

Raisya dah makin petah cakap...nangis-nangis datang kat angah cakap "saya sakit pipi..." sambil tunjuk dalam mulut dia...hahaha...gigi la sayang...kesian...

Rania pon dah pandai cakap...jumpe-jumpe je terus tanye... "angah, kawan angah mane?" itu memang tak boleh di ubah lagi tu...banyak kali dah cakap pak ngah...tetap jugak kawan angah dipanggilnye encik suami aku tu...boleh la nak...tanye kemain...kalau jumpe kawan angah tu...mengeras terus...ape hal ntah...

Rizqin....baru nak dapat mulut...nasib baik...hahaha...ini memang buat hal sendiri je...tapi kalau bab menjerit...bab nangis...memang champion la...jangan cuba-cuba ambik otoman dia ye...bergegar 1 blok tu ngan nangis dia...haduiii....

Airis si kecik paling bongsu...sebelum ada yang baru keluar bulan 7 nanti...dia la paling bongsu...jalan kedek-kedek...senyum je...hai la anak...

hari ni dah balik ke asal...rindunye la hai kat diorang...kalau nak jumpe lagi kena tunggu weekend ni pulak la...itupon kalau diorang takde program lain, boleh la menempel...kalau ada program, merenung pak ngah je la jawabnye...hahahaha...

No comments:

Post a Comment