Tuesday, 3 November 2015

kuat ke idok?

kuat ke idok semangat nak berdiet?nak tahan makan?nak sekat selera?mampu ke...?

kadang-kadang tidak le lapar pon...tapi saja jahat...bak kata orang, dari mata turun ke hati...haaaaa....itu la yang berlaku kat aku...kesian tau...huhuhu

kalau tengahari tu..memang tak lapar pon, tapi saja gatal buat ayat kat member sebelah..."akak lapar tak?saya takde la lapar pon...tapi nak benda kunyah-kunyah...." haaaaaa.....benda kunyah-kunyah tu la yang buat aku kalah...pffftttt....benci sungguh...member sebelah pon layan "jom..." hmmmm...ape lagi...ke kedai le kite......

kalau ke kedai runcit takpe lagi...dah sampai bawah "jom tengok kat kantin...tengok-tengok je...bukan nak beli pon..." hmmm....tengok-tengok aje kata aku...kata kau...?sudahnye, nasi jugak yang aku tapau...phuiii!jahanam betul....

balik keje encik suami tanya... "makan apa tengahari tadi...?" (nampak tak laki aku tak caya aku nak diet...?) sambil sengih-sengih ala-ala kerang busuk aku jawab laju "makan nasi...tapi makan sikit je...." terus encik suami sengih-sengih...nak mengata aku la tu...cet!

memang betul perut aku tak lapar pon...tapi kalah dengan godaan nafsu...macam mane la tak naik badannye...?aduhaiiii....kalau macam ni gayanye, bile la boleh turun berat aku ni...?

~~ hari ni ada kursus...hmmm...paham-paham la time makannye...takkan nak tengok aje...kan...?

No comments:

Post a Comment