Thursday, 29 October 2015

mak tiri

kita selalu dimomokkan dengan kisah mak2 tiri yang menakutkan...contoh terdekat dengan kita dah tentu la kisah bawang2 dua beradik tu...ala...bawang putih bawang merah le...

kenapa mak tiri garang...?suka marah-marah...suka mendera..?marah-marah, mendera pon pada anak tiri aje...anak dia kemain lagi di timang-timang sampai ke langit...aku rasa itu sebab faktor emosi seorang wanita...yang sakit hati bila memikirkan dirinya terpaksa berkongsi kasih seorang suami...tak dapat lepas kat madu...lepas kat anak madu pon ok ape...betul tak...?tapi, tak semua mak tiri macam tu kot...

aku pon ada mak tiri...sepanjang 31 tahun ni,sekali pon tak pernah bersua muka...nak dijadikan cerita....jeng...jeng...jeng...

minggu lepas aku pegi rumah abang aku nak tengok baby baru dia...(aku dengan adik beradik sebelah mak tiri tu memang ngam) pagi-pagi dah whatsapp dia bagitau nak datang...

tengahari sampai rumah dia, dia sambut depan pintu.. "masuk la...mak abang ada kat dalam..." haaaaa....kau rase...?memang la kalau ikut logik akalnye...takkan la nak kena dera lagi dah tua-tua gini...lagipon kisah lama semua tu...aku tak terlibat...hahaha..tapi sebab tak pernah jumpe kan...ada la sikit rasa seram tu...kuikuikui...

masuk-masuk umah, mak keluar dari dapur...aku salam macam biasa je la...sekali dia tarik aku peluk cium pipi bagai...haaaaa....kau nampak tak...baik mak tiri aku...terharu pulak rasa...hehehehe...sembang-sembang macam biasa..makan tengahari sama-sama...ok je...siap suruh panggil dia mak lagi...ok sangat la tu kan...

sebelum balik tu kemain kuat dia peluk aku...siap pesan suh datang umah abang aku yang lain pulak...nanti boleh makan-makan sama-sama lagi...cewahhh...kemain lagi...

ape-ape pon...mak tiri mak kita jugak...kalau dia boleh terima kehadiran kita dengan hati terbuka, kenapa kita tak boleh nak terima dia pulak kan...?ok ape banyak mak...aku ok je...

No comments:

Post a Comment