Thursday, 17 September 2015

soalan makan hati

lagi 2 hari genap 6 bulan tempoh perkahwinan aku...aku bahagia...pengantin baru kan...giler ko tak bahagia...?

korang rasa la kan...ape yang diharapkan dalam sebuah perkahwinan...?yesss!bijak....bijak...tentulah kebahagiaan rumahtangga...suami atau isteri yang memahami..anak2 yang comel2...

sentuh bab anak2...ape rasanya pasangan yang dah bertahun2 kawen tapi masih belum diberikan rezeki cahaya mata?ok..mungkin diorang redha...mungkin jugak saling mencari dimana silapnye...mungkin jugak sedang memikirkan jalan penyelesaian...

boleh tak korang faham bahawa anak itu adalah rezeki dari Allah?boleh tak korang faham dimana bukan semua orang dimurahkan dengan rezeki anak...?

tolong jangan sakitkan hati2 mereka dengan soalan2 korang yang menusuk hati macam ni...
"dah ada ke...?"
"bile lagi...?"
"nak tunggu sampai bila...?"

jangan menyibuk sangat...

aku tau apa yang mereka2 rasa sebab dalam tempoh 6 bulan ni pon aku dah dapat soalan2 macam tu...hmmm...nak cakap ape...?boleh sabar je la...tapi baru 6 bulan kot...agak la...kadang2 sampai rasa malas nak bangun dari tempat duduk...malas nak melintasi kawasan orang lain...boleh tak...?

nah!7 orang anak aku...jangan banyak bunyi lagi...semak tau!

cuba kalau kawan bawak evoque duduk semeja ngan kau bagi soalan "bila lagi nak beli evoque?" agak2 panas hati tak...?

No comments:

Post a Comment