Monday, 14 September 2015

makin teruk

2,3 hari ni keadaan jerebu nampak macam makin teruk...duduk dalam rumah pon rasa lemas...abes tu, mana lagi nak lari...?

harini pegi opis tak nampak matahari..suram je...duduk dalam opis pon boleh bau asap...mata pedih...hmmm...

hanya bacaan ipu di kelantan dan terengganu sahaja masih di bawah 50 (sehingga jam 11 pagi tadi)..bagi negeri² lain ada yang dah mencecah 170...untuk maklumat lanjut korang boleh klik sini

bagi yang ada anak² kecik tu...pastikan diorang tak terlalu terdedah dengan persekitaran luar...kalau kita yang tua ni pon tak tahan, apalagi anak² kecik yang tak berapa kuat daya tahan badan diorang tu...hujung minggu duduk aje la kat rumah diam²...tak payah pegi tasik bagi ikan makan bagai...

pandangan dari opis aku...klcc ngan kl tower hilang

3 comments:

  1. cik en di manjung pon dah teruk.. mggu lps de hujan so berkurg lah.. ni x ujan sampai x nampak jalan

    ReplyDelete
  2. Memang betul. Keluar rumah nampak asap terus sesak nafas rasanya. banyakkan minum air..

    ReplyDelete
  3. hari ni dah hujan...harap² berkurang...tapi bacaan IPU pon dah turun...

    ReplyDelete