Tuesday, 1 September 2015

kematu punggung

cuti hari Merdeka 31 Ogos yang jatuh hari isnin menjadikan cuti hujung minggu panjang....bagi negeri² tertentu tak rasa la cuti panjang tu...sebab ahad kerja kan...

kebiasaan kalau cuti panjang, masing² sibuk ambil peluang bercuti bersama keluarga...ada yang pergi jalan²...ada yang balik kampung...aku pon sama naik la...3 hari kot cuti...takkan taknak balik kampung...

disebabkan encik suami ada kerja so aku balik sorang aje la naik bas...balik kuantan hari Sabtu jalan clear...sebab masing² dah berpusu² keluar  hari Jumaat tu kan...so Sabtu tu lengang le...

cerita sedih aku berlaku semalam...huhuhuhu...kematu siot punggung duduk dalam bas...naik bas pukul 6.30 petang...pukul 12.30 tengah malam baru sampai...agak la...bukan Kedah ke KL...Kuantan ke KL je kot...patut pukul 9 ke 9.30 dah sampai....

start dari tol Karak membawa ke Tol Gombak...adeh...memang menguji kesabaran betul la...aku tengok meter bas tu tak sampai 10 kmj pon...agak la kan...timbul rasa menyesal di hati...kalau tau pagi² dah balik...tak pon ambik je cuti hari ni...kannnn....

lepas² ni kena merancang perjalanan dengan baik...jangan menggelitis sangat nak balik kampung tapi tak fikir keadaan jalan...kalau balik sorang boleh la nak hadap lagi...kalau ada bawak anak kecik...kesian kat anak²...


cenggini haa jem nye...

No comments:

Post a Comment