Thursday, 27 August 2015

birthday Raisya & Rizqin

sabtu lepas ada buat sambutan birthday anak buah aku...si Raisya ngan si Rizqin...buat kecik² panggil adik beradik aje...ngan kawan² kerja papa diorang tu...tapi kecik² pon....letih jugak rupenye...hahaha...
dalam letih²...happy² tu...ada jugak tragedi yang berlaku...

boleh pulak aku jatuh tergolek tengah² laman tu...malu siot...bukan takat dapat malu je...sakit pon dapat jugak...pakej ko...hahahaha...dah la jatuh terduduk...kepala pulak terhantuk bucu kerusi...huhuhu...ko rase...?aku rase sakit giler kot...(gara² nak lap air si Raisya tumpah la tu...hmmm...)



kena dengan mak ngah...DIY sajo...


semoga sihat anak² mak ngah ni...


ini orang paling bz...mengejar belon lalu tertido berbantalkan belon...nasib tak meletop belon tu nak oiii....

ape² pon, terima kasih pada semua yang datang memeriahkan majlis tak seberapa ni...aku wakil tuan rumah...hahahah...maklum le...kalau anak buah punye pasal memang aku yang over...sementara belum ada anak sendiri ni kan....ape salahnye...kalau dah ada nanti...pandai² la korang bawak diri...xde nak angah² sangat la ye...


Friday, 14 August 2015

asap ke wap air ke...

asap rokok menyakitkan hidung...ada kawasan larangan merokok...itupon ada yang tak paham bahasa..

asap vape lagi sakit hidung...adeiii...rasa nak suruh main jauh² je...ape?bukan asap...?ooo....ok...wap air...tak kisah la wap air ke asap ke...tapi benda yang berkepul² keluar dari mulut dan lubang hidung korang tu mengganggu tau tak...ada kawasan larangan vape x...?

apa pon jenis yang korang sedut tu, sila la hormat orang sekeliling korang...lagi² kat kedai makan...agak la...nak suruh orang telan sama asap / wap air kau tu kan....tak belajar adab ke...?

sumber dari encik google

hasil dari vape tu...(tak tau la asap ke wap air) lagi tebal dari asap rokok...macam kena jerebu tahap kritikal pon ade aku rase...gangguan...gangguan...

Monday, 10 August 2015

rendang ayam

selagi belum habis musim Syawal.....selagi itu la rumah terbuka dan jamuan raya ada di mana-mana...

memandangkan aku cuti hari ni...dan berada di kampung...dan kebetulan pulak adik aku ada buat jamuan raya kat opis dia...lalu ditugaskan membawa rendang ayam...pffftttt...

akak-akak opis ko pon x patut2 langsung suruh bawak rendang ayam kan...tak tau ke bini jauh...?nasib aku ade balik...tapi....yang balik ni pon bukan reti buat rendang ayam pon...kahkahkah....acaner kita ni...?

operasi meng'google' dijalankan..taram aje la...udah aku pesan kat adik aku tu "kalau orang cakap sedap, bagitau kakak ko masak...kalau orang cakap tak sedap, bagitau ko yang masak...okeh..." hahaha...boleh ke gitu...?

akhirnya siap juge rendang ayam aku tu...boleh la nak buat makan...kurang pedas je...huhuhu...

rendang ayam asal jadi je...

ps: sila abaikan jejesan-jejesan yang kat tepi-tepi tu

Thursday, 6 August 2015

proses pembelajaran

menjadi seorang isteri membuatkan aku perlu memikirkan perut orang lain...dulu boleh la fikir perut aku sorang je...kalau malas, lapar...hahahaha..nasib...nasib...

sekarang ni dah tak boleh dah la nak berperangai begitu...agak la kan...kalau malas, ada perut lain yang bergendang nanti...tak memasal cari tukang masak baru...hahaha...

betul kawan2 cakap...tak pandai, belajar...ala...bukan tak pandai masak pon...cuma tak hebat tahap mak2 je la...simple2 boleh la buat...idok la jahil benor bab masak...ishhhh....

nasib baik encik sayang aku tak cerewet bab makan...belasah je ape aku masak...senang ko...hohoho...cuma ada benda2 yang dia suka makan aku masih belum hebat...malu nak bagi dia makan...kahkahkah...jadi jalan senang ngaku je la tak pandai masak...sebab bila tak sedap dia tak boleh nak kondem aku...dah tentu2 tak reti kan...?

cukup setahun usia perkahwinan aku nanti mesti dah hebat memasak...hahaha...angan2 sangat...

Wednesday, 5 August 2015

ogos

bulan baru dah datang...hello ogos!

lama sangat kot tak menulis...cerita banyak, tapi masa xdek..hmmm...insyaAllah lepas ni selalu update kot...macam dah ada banyak masa lapang je...hikhikhik...

nanti sambung lagi...nak layan kuch kuch hota hai dulu...bye!