Tuesday, 14 April 2015

buah markisa

minggu lepas aku balik ke kampung encik sayang di Kulai...ada hal sikit...balik hari je pon...jangan pelik ye...kami ni memang suka buat keje jalan jauh² balik hari...seronok...tapi penat sikit la...selesai urusan di Kulai kami terus lajak ke Muar...hantar mommy yang nak ke rumah adik dia, Mak Uji..

dekat rumah Mak Uji tu aku tengok ada sebakul buah bulat² kaler purple...pelik aku...sebab tak penah tengok kot buah tu...jakun seh...encik sayang aku cakap itu le buah markisa...hahahaha..dia boleh bantai gelak jer tengok muka pelik aku...hampeh tol...

terkulat² aku tengok orang makan buah tu...hahahaha...aku punye perangai, kalau tak pernah makan memang tak berani aku nak makan...takut tak kena ngan tekak...weeeee...

ini rupenyebuah dia haaaa....

serius aku tak pernah tengok pon buah markisa ni...macam mane nak makan pon aku tak tau...rupe²nye Mak Uji ada tanam pokok ni kat belakang rumah dia...mommy bawak aku pegi tengok rupe pokok tu...hehehehe...buat lawatan tapak pulak...pokoknye jenis menjalar...kena buat tempat dia memanjat macam ala² pokok anggur tu....nanti buahnye berjuntai² le...

macam ni haaa rupe pokoknye...


Mak Uji buatkan kitorang air dari buah markisa tu...ok...yang ini tekak aku boleh terima...hehehehe...sedap weh...masam² sikit rasa dia...blend je dengan gula...campur ngan air...tapis untuk asingkan biji² dia...letak ais...hmmmm...dap²nye...

sebelum gerak balik tu sempat Mak Uji bekalkan sebakul buah tu untuk kitorang...sebakul ko...pengsan nak habiskan...huhuhu...aku tak makan pon...aku bagi kat adik beradik sikit sorang...aku punye bahagian aku buat air je...hehehehe...tak reti aih nak makan...

itu sehari punye balik kampung...kalau lama lagi best kot...hmmm...bile la encik sayang nak bawak aku balik kampung lagi ni...

No comments:

Post a Comment