Wednesday, 22 April 2015

"hemmm..." sila bagi jawapat tepat!

otw ke pejabat berbicara dengan encik sayang tentang kursus di Kluang bulan depan...

Aku : smalam call HQ tanye pasal kursus kat Kluang tu...kot² diorang nak tukar tempat..
Dia : abes tu, tukar x tempatnye...?
Aku : x...buat kat situ jugak...
Dia : sape pegi?
Aku : org ngan Kak Sidah la...
Dia : eh, kenape awk yg pegi?
Aku : eh, bukan aritu dah bagitau ke...?kan dah tanye aritu....
Dia : sy x cakap boleh pegi pon... (sambil gelak jahat)
Aku : awk cakap hemmmm....boleh la tu kan...?
Dia : hemmm je..x cakap boleh pon...tapi xpe la...sebab pegi ngan Kak Sidah kan...pegi la..jangan nakal²...
Aku : yela... (sambil gelak kemenangan)

aaaahahahahaha...sape suruh x bagi jawapan dengan tepat...?dah jawab "hemmm..." aku assume boleh je la...kannnn....lain kali jawab macam tu lagi...memang terlepas la aku...hehehehe...

sayang suami tinggal²kan...sy sayang awk tau...jadi sy tinggalkan awak untuk 3 hari ye...hehehehe...

Tuesday, 21 April 2015

tido atas motor

pagi tadi otw nak pergi keje nampak sorang uncle tengah bawak anak dia naik motor nak hantar pegi skolah...aku dengar uncle tu jerit² ngan anak dia...aku ingatkan kena marah...rupe²nye bila dah dekat aku tengok budak tu tido...padan la uncle tu jerit²...dia taknak bagi anak dia tido la tu...

ngantuk kot pagi² kan...naik motor helmet besar pulak tu...terlentok² kepala dia...risau pulak takut sedap sangat tido kang jatuh pulak...

ayah kan....susah macam mane pon, anak tetap kena sekolah...xde ayah yang nak masa depan anak dia x tentu hala...semoga adik tu menjadi pelajar cemerlang di sekolah dan membanggakan orang tua dia...

Friday, 17 April 2015

awal dari biasa

6:40 pagi aku sampai opis arini kau....
selalu selepas 7:15 pagi baru sampai...kikiki...

Thursday, 16 April 2015

setiap hari

setiap hari kita akan buat rutin yang sama
setiap hari jugak kita akan lalui emosi yang sama
setiap hari keluar rumah dihantar encik sayang ke pejabat
setiap hari lalu jem
setiap hari jumpa pemandu yang pelbagai kerenah
setiap hari ada rasa cemas, marah, lucu
setiap hari yang beremosi

tapi,

bila sampai pejabat dan cium tangan suami sebelum keluar kereta
segala yang beremosi sepanjang perjalanan terbang hilang

Wednesday, 15 April 2015

Tuesday, 14 April 2015

buah markisa

minggu lepas aku balik ke kampung encik sayang di Kulai...ada hal sikit...balik hari je pon...jangan pelik ye...kami ni memang suka buat keje jalan jauh² balik hari...seronok...tapi penat sikit la...selesai urusan di Kulai kami terus lajak ke Muar...hantar mommy yang nak ke rumah adik dia, Mak Uji..

dekat rumah Mak Uji tu aku tengok ada sebakul buah bulat² kaler purple...pelik aku...sebab tak penah tengok kot buah tu...jakun seh...encik sayang aku cakap itu le buah markisa...hahahaha..dia boleh bantai gelak jer tengok muka pelik aku...hampeh tol...

terkulat² aku tengok orang makan buah tu...hahahaha...aku punye perangai, kalau tak pernah makan memang tak berani aku nak makan...takut tak kena ngan tekak...weeeee...

ini rupenyebuah dia haaaa....

serius aku tak pernah tengok pon buah markisa ni...macam mane nak makan pon aku tak tau...rupe²nye Mak Uji ada tanam pokok ni kat belakang rumah dia...mommy bawak aku pegi tengok rupe pokok tu...hehehehe...buat lawatan tapak pulak...pokoknye jenis menjalar...kena buat tempat dia memanjat macam ala² pokok anggur tu....nanti buahnye berjuntai² le...

macam ni haaa rupe pokoknye...


Mak Uji buatkan kitorang air dari buah markisa tu...ok...yang ini tekak aku boleh terima...hehehehe...sedap weh...masam² sikit rasa dia...blend je dengan gula...campur ngan air...tapis untuk asingkan biji² dia...letak ais...hmmmm...dap²nye...

sebelum gerak balik tu sempat Mak Uji bekalkan sebakul buah tu untuk kitorang...sebakul ko...pengsan nak habiskan...huhuhu...aku tak makan pon...aku bagi kat adik beradik sikit sorang...aku punye bahagian aku buat air je...hehehehe...tak reti aih nak makan...

itu sehari punye balik kampung...kalau lama lagi best kot...hmmm...bile la encik sayang nak bawak aku balik kampung lagi ni...

Friday, 3 April 2015

gangguan seksual

dekat opis aku ni ada sorang mamat yang perangainye pelik sikit...bukan la pelik ape pon...GATAL melebih sangat....tak boleh nak tengok pompuan melaram lebih sikit...kalau yang pakai jubah ke...dress ke...hmmmm...lagi la menjadi²...mula la buat mimik muka menakutkan...serius weh...memang menakutkan...

agak la nak menggatal kat opis kot...ko tu dah ada anak bini...nak menggatal ngan anak dara orang bini orang lagi watpe...?kadang² suka cakap kotor...selekeh betul!eeeee...hadoi....gangguan betul...

macam mane nak bagi dia sedar yang perbuatan dia tu mengganggu aku...?bukan aku je...member sebelah aku ni pon perasan perangai dia tu...kalau boleh taknak la sampai ke orang atas kan...kalau boleh setel sendiri, baik setel sendiri je...

bila dah ada yang pelik macam ni, nak datang keje pon mula rasa tak seronok...huhuhu... :(

Thursday, 2 April 2015

Fast & Furious 7


Fast & Furious 7 dah keluar weh!!!!konon²nye release 2 April, tapi semalam dah keluar kot...huiiii...jenuh nak cari tiket ko!pakat penuh aje,,,kalau ada pon, yang kena mendongak kat depan skrin tu...huhuhu...

disebabkan perasaan teruja yang melampau untuk tengok citer tu, gigih jugak la mencari mana² panggung yang ada lagi kekosongan kerusi...phewwww!!gigih sangat kan!

akhirnya setelah pelbagai rintangan yang dilalui...seperti mencari panggung...booking online ngan tenet macam hape....(kalau bab tenet tahap siput memang semua orang pon hangen kan....jangan tak ngaku ye....) berjaya juga aku mendapatkan tiket midnite kol 12.30... kat Leisure Mall, Cheras (rabak siot mata aku pagi tadi...) nasib baik dekat la jugak...tapi kalau takde tu...jauh pon akan kuredah...hahahaha...datang angin giler laki aku, memang gitu le...kalau angin tengah malas, sekangkang kera pon dia tak nak pegi...cehhh!

Fast & Furious 7, aku bagi 5 bintang....memang best la...banyak action kot...lompat kereta...lompat bangunan...terjun kapal terbang..phewww!!!memang terbaek!!!korang patut pegi tengok sendiri...serius memang best....

part last agak menyentuh perasaan sikit la...sebab lps ni dah tak jumpa paul walker lagi kan... :(







~ minggu depan nak repeat lagi bawak anak buah yang giler keta...