Monday, 30 March 2015

cinderella

malam tadi pergi bercinta dengan encik suami di panggung wayang...menonton cinderella....hehehehe...nasib la dia kena melayan aku menengok citer merepek² gitu...nak pegi sorang tak bagi...


menengokkan pada trailernye...macam menarik...tapi bila dah tengok ceritanye....emmm...biase je kot...sebab dah tau citernye macam mane kan...memang takde ubah ape pon...nasib baik laki aku tak tido dalam tu haaaa....

aku bagi...3 bintang cukup la kot...sebab itu bukan cerita yang buat aku rasa nak tengok lagi dan lagi dan lagi...suam² kuku je kot...hmmm...tak terkenang² pon...hmmmm...

kakak² tiri yang macam badut je aku tengok...

emmm...

~ tak sabar nak tunggu fast & furious 7...itu dah boleh agak tahap kelajuan adrenalin masa menonton tu nanti...

Friday, 27 March 2015

19 Mac 2015

lama sangat dah tak update blog ni haaaa...maklum le...sibuk bebenor weh!heheheehe...minggu selepas kursus tu sibuk dengan persiapan kawen pulak,,,

walaupon majlis kecik je aku buat, renyah jugak kejenye...itu kecik...kalau besar...?hmmmm....terbongkang la jawabnye...nak fikir khemah...barang hantaran...makan²,,,goodies bag...phewwwww...sakit siot!

bagi yang mak ayah tolong uruskan...untung la...tak payah nak pening²...aku ni urus sendiri tanpa campur tangan mak ayah...huhuhu...buat yang termampu je la...kan...yang penting perkara wajib tu dilaksanakan...nasib baik adik beradik semua ada membantu...

tanggal 19 Mac 2015 sah la aku menjadi isteri orang...ramai yang bising sebab 19 Mac tu hari keje...nape buat hari keje...?sebab...19 Mac tu birthday aku...hehehehe...senang nanti nak mintak hadiah kat suami...pakej 2 in 1...kihkihkih....motif sangat!




pape pon, segalanya telah selesai dan berjalan dengan lancar...alhamdulillah...telah dipermudahkan segala urusan..terima kasih pada semua yang menjayakan...


adik beradik dan ipar duai


Friday, 13 March 2015

Kursus INTAN Bukit Kiara

Start isnin lepas 9/3/15 sampai la hari ni 13/3/15 aku ada kursus kat INTAN Bukit Kiara...seminggu tak masuk opis ko...minggu depan cuti pulak lagi...mati kena maki ngan opismate...huhuhu...

Sebab tak pernah dapat kursus kat INTAN  ni...aku agak excited la nak pergi...

Hari pertama kat sana ok la...awal2 dah memusing cari kelas...permulaan yang baik, pagi2 dah excercise memanjat tangga bersama kasut tumit tinggi...

Minum pagi pukul 10.30 turun tangga pulak nak ke tempat yang disediakan...rileks...rileks...jangan merungut...kan dah lama tak bersenam..ok la tu kan...

Makan tengahari, naik bas ko....nak pergi dewan makan tu...memang jauh la...urusetia pon dah bagitau awal2...pergi je naik bas, balik kena jalan kaki...aku kalau suruh jalan memang ok je la...(tunggu la kejap lagi nak tengok ok ke tak..)

Lepas makan, nak cari surau..punye la jauh ke bawah...haaa...bermula la cabaran kasut tumit tinggi aku...mencabar btl...turun tangga...lalu hostel...turun tangga la lagi...lalu hostel lagi...turun tangga lagi...ok, sampai dah surau...basah ketiak aku nak oiii....

Lepas solat, nak balik ke kelas...sekali lagi turun tangga...jalan2 sikit...naik tangga...sampai kelas...ahhhhh....lega dapat masuk ekon...

Masuk hari kedua dan seterusnya, sanggup aku ikat perut tak pergi makan...tak lalu nak mengadap tangga yang banyak tu...

Hari ni last kursus...yeay!!!

Tuesday, 3 March 2015

penyibuk


sumber: google

penyibuk memang takkan pernah hilang dari hidup kita...keje diorang memang takkan pernah habis...nak taknak kena hadap je la...kalau sapa yang lancang mulutnye boleh le bagi sedas dua pada si penyibuk tu...biar sedar diri sikit.. (kalau sedar le...) kalau mulut tak berapa nak lancang....hmmmm...hadap je la...takpon lari je jauh²...

nak menyibuk biar kena pada tempat dan soalan dan situasi dan orangnye....ini main terjah je...bajet ko tu wartawan melodi...?tolong jaga sensitiviti orang lain sama...


Monday, 2 March 2015

Kena cuit...

Bontot keta kena cuit sket ngan satu mamat cina...adeiii...nasib baik ada calit sikit je...kalau calit banyak tadi...memang siap la bergaduh...macam mane la budak tu reverse keta...haishhh...baru dapat lesen kot...

Bf aku tu bukan boleh kena sikit...abes nak membagi aje...tahap kesabaran nipis bebenor...x cool langsung...

Nasib la sikit...kalau banyak tadi...jangankan dia, aku pon sama naik hantu...hahaha..


nasib baik ada kipas


haaaa....nampak tak kipas aku ni...tak cukup yang besor, kecik pon aku angkut bawak datang opis..

isnin, permulaan minggu...masuk opis je, mak aiiii....paneh ko!maklumle...cuti 2 hari ekon tak berpasang...sampai² pulak tak boleh nak on ekon...pffftttt..... (dalam opis ni ada undang²...ekon boleh on kol 8 je...sebelum tu kalau on...kalau kantoi...sendiri jawab la...) kedekut!

memang macam ni la tiap² minggu kat opis aku ni...asal isnin je menahan perasaan berpanas sementara nak tunggu kol 8 tu...macam la pasang² terus sejuk...huhuhu...sedih!nasib baik ada kipas...