Friday, 2 January 2015

Night At The Muzium - Secret Of The Tomb


malam tadi pergi tengok Night At The Muzium - Secret Of The Tomb kat TGV, Cheras Sentral...

disebabkan tak pernah masuk kat situ...memusing jugak la mencari kat mane duduknye TGV tu...huhuhu..kesian betul...tingkat 9 duduknye ko...takde tangga ye...kena naik lif nak ke tingkat 9 tu...(ke aku yang tak jumpa tangga...?) ok...kat sini aku nasihatkan bagi sesiapa yang nak ke sana...sila cari lif lain selain lif utama ye....sebab lifnye kecik je pon...pastu ramai pulak orang...dengan yang bawak troley lagi...


ok...berbalik pada ceria asal kita tadi...bagi aku ceritanya...biasa² je...boleh la nak layan...sebab tak payah nak memikir sangat kan...citer rilek²...santai² je...

kisah pasal si penjaga muzium si Larrey tu la...berlaku 'sesuatu' pada tablet yang menghidupkan segala benda dalam muzium dia tu...jadi untuk menyelesaikan 'sesuatu' tu, dia terpaksa bawak tablet tu pegi jumpa ayah kepada Ahkmenrah (yang firaun tu...) kat Muzium British...

jadi, kisah kehidupan malam dalam cerita ni berlaku kat Muzium British....dengan watak² yang baru...tapi masih ada watak² kat Muzium New York tu yang mengekor dia sampai ke Muzium British tu...menyebok betul...hahaha...

penyelesai masalah

 penghuru hara cerita

pembuat masalah baru

si kecil penyibuk

penjaga Muzium British




kalau rasa nak chill² bawak anak² sementara cuti sekolah bersambung lagi seminggu ni...boleh la pegi tengok cerita ni.... :)

No comments:

Post a Comment