Friday, 10 October 2014

bajet 2015...apa kata anda?

pembentangan bajet hari ni...agak² apa yang menarik nak dibagi oleh kerajaan kepada rakyat?tapi kalau dikira²...macam tak berapa beria orang nak mengikuti pembentangan kali ni...maklum laaa....minyak baru lepas naik kan...rungutan masih belum hilang lagi...resah gelisah semua orang dibuatnye dek sebab dua puluh sen...

belum pon hilang isu dua puluh sen tu, timbul pulak isu pak menteri nak mintak naik gaji ahli Parlimen...hmmm...korang rase???ini betul² menaikkan darah orang ramai...gaji rakyat bawahan RM2,500 disuruh urus dengan baik...berjimat cermat...itu kalau RM2,500....kalau rendah lagi dari tu...macam mane pulak?gaji ahli Parlimen yang RM6,500 tu dikatakan tak cukup sampai terpaksa ikat perut!hadoi la.....

aku memang tak tunggu la...dengar je la berita malam nanti...tak pon surat khabar esok hari..ataupon....akan penuh wall di fb dan twitter dengan isu bajet ni...dan² tu jugak...abes je PM umum satu kisah...up status...umum kisah lain...up lagi status...hehehehe...tunggu je la...

semoga ada berita menggembirakan buat rakyat...

No comments:

Post a Comment