Wednesday, 8 October 2014

aroma pagi...

aku ni jenis pagi² tak berapa berkenan nak guna aircond...lemak kurang...hehehehe...pakai angin luar lebih selesa...nak² kalau lepas hujan...memang nyamaaannnnn je rase...

perjalanan ke tempat kerja akan melalui satu tempat pembakaran mayat...tidak la betul² depan mata...berhampiran ngan laluan tu je...tapi,setiap kali itu jugak la akan mengadap bau dari tempat pembakaran mayat tu...

nasib baik la kalau ada hari² yang tak dapat bau tu...kadang² ada la 2, 3 hari takde bau...lepas tu bajet takde bau la hari seterusnye tu...sekali sampai²...hambek kau!!!menusuk hidung...terus menggelupur sorang² kelam kabut cari suis nak naikkan cermin keta...muahahahaha...

setiap kali melalui kawasan tu, aku terfikir...macam mana penduduk sekitar menghadapi situasi tu?...ada rumah...ada kedai makan...ada pejabat...hmmm...dah lali ke hidung diorang tu?atau terpaksa menadah hidung menghidu pencemaran bau tersebut?takde orang komplen ke? (ok...aku je yang komplen ni....)

mungkin sebab bau tu la pusat² pembakaran berada di tempat yang jauuuuhhhhhh dari kawasan orang ramai...tapi yang tengah² orang ramai tu macam mane pulak?

No comments:

Post a Comment