Tuesday, 28 October 2014

pengasuh

pengasuh adalah satu pekerjaan ok. bukan benda yang boleh dianggap ala² " aku nak mintak tolong ko jagakan anak aku...". itu dulu punye cerita boleh la pakai...sekarang ni zaman semua benda berbayar kot...jadi jangan la pandang rendah pada para pengasuh.

pengasuh bukan hamba kita...betul...kita bayar untuk dia jaga anak² kita....tapi, biar berpada²...kebanyakan pengasuh yang aku jumpa semua sayangkan anak² asuhan diorang macam anak² diorang sendiri...takde pon nak berkira...so...jangan la kita berkira sangat dengan pengasuh tu...

pengasuh juga ada masa dia sendiri...kiranya tempoh mengasuh tu adalah waktu kerja dia...selepas dari tu dah kira masa dia la...kalau lambat ambik anak...pengasuh cas OT...memang wajar laa..kita kalau bos bagi kerja lebih pon pandai kita mintak OT kan...?

pengasuh mintak cuti...untuk hal² peribadi atau kecemasan...tolong la timbang rasa ye...jangan ikut kepala kita je...kita pon tau nak mintak cuti...el...mc bagai...abes pengasuh tu robot...?adeh...

benda jadi pada adik ipar aku...dia mengasuh...malang bagi dia sebab mak budak sangat la berkira...bayar murah...ambik anak lambat...ot tak nak bayar...kena kerja ikut masa dia, kalau sabtu kena kerja terpaksa antar anak kat adik aku tu...mintak cuti tak bagi, siap ugut nak kurangkan payment...hohoho....bahagia hidup ko kak!

bising² mengadu nasib kat aku...heh!aku suruh dia stop jaga budak² tu...kalau dah asyek makan hati sebab benda yang mengarut macam tu...hentikanla....wat semak kepala je watpe...

~ mengharap orang bertimbang rasa pada kita, kenapa kita tak boleh bertimbang rasa pada orang...? ~

Monday, 27 October 2014

emosi...

perkara tak sepatutnya kau buat pada orang yang tak sepatutnya
emosi

penyesalan datang perlahan² memakan setiap inci perasaan
emosi

mungkinkah kau akan dimaafkan...?

Friday, 10 October 2014

bajet 2015...apa kata anda?

pembentangan bajet hari ni...agak² apa yang menarik nak dibagi oleh kerajaan kepada rakyat?tapi kalau dikira²...macam tak berapa beria orang nak mengikuti pembentangan kali ni...maklum laaa....minyak baru lepas naik kan...rungutan masih belum hilang lagi...resah gelisah semua orang dibuatnye dek sebab dua puluh sen...

belum pon hilang isu dua puluh sen tu, timbul pulak isu pak menteri nak mintak naik gaji ahli Parlimen...hmmm...korang rase???ini betul² menaikkan darah orang ramai...gaji rakyat bawahan RM2,500 disuruh urus dengan baik...berjimat cermat...itu kalau RM2,500....kalau rendah lagi dari tu...macam mane pulak?gaji ahli Parlimen yang RM6,500 tu dikatakan tak cukup sampai terpaksa ikat perut!hadoi la.....

aku memang tak tunggu la...dengar je la berita malam nanti...tak pon surat khabar esok hari..ataupon....akan penuh wall di fb dan twitter dengan isu bajet ni...dan² tu jugak...abes je PM umum satu kisah...up status...umum kisah lain...up lagi status...hehehehe...tunggu je la...

semoga ada berita menggembirakan buat rakyat...

Thursday, 9 October 2014

tips kurus paling berjaya

tips ni berhasil untuk aku dengan sangat cemerlang...kalau sape² yang sejenis ngan aku boleh le try...

bergaduhlah dengan encik boipren...pasti hilang selera makan...lagi lama bergaduh...lagi cepat le kurus...wiwiwiwiwiwi....pegi la buat pasal...buat ape yang paling dia tak suka kita buat...confirm gaduh punye lah!

ini bukan masalah dalam hati ada taman tau...nak gaduh tu pegi lantak la...apedehal...yang jadi putus nafsu makan tu sebab ayat menyentap encik boipren tu....giler ah...sekali bagi memang tahap ICU punye ayat...hukhukhuk....(serius rase nak terjun bangunan...SILA JANGAN BUAT OKEH!)

paling lama boleh tahan pon...seminggu je...lepas tu...pegi la serah diri...hahahaha...lapor kau! memang berjaya kempis la perut aku ni haaa...dan² terus boleh pakai baju lama...muahahaha....

sumber: google

:~ dah lama tak gaduh...teringin jugak nak cari pasal nih...

Wednesday, 8 October 2014

aroma pagi...

aku ni jenis pagi² tak berapa berkenan nak guna aircond...lemak kurang...hehehehe...pakai angin luar lebih selesa...nak² kalau lepas hujan...memang nyamaaannnnn je rase...

perjalanan ke tempat kerja akan melalui satu tempat pembakaran mayat...tidak la betul² depan mata...berhampiran ngan laluan tu je...tapi,setiap kali itu jugak la akan mengadap bau dari tempat pembakaran mayat tu...

nasib baik la kalau ada hari² yang tak dapat bau tu...kadang² ada la 2, 3 hari takde bau...lepas tu bajet takde bau la hari seterusnye tu...sekali sampai²...hambek kau!!!menusuk hidung...terus menggelupur sorang² kelam kabut cari suis nak naikkan cermin keta...muahahahaha...

setiap kali melalui kawasan tu, aku terfikir...macam mana penduduk sekitar menghadapi situasi tu?...ada rumah...ada kedai makan...ada pejabat...hmmm...dah lali ke hidung diorang tu?atau terpaksa menadah hidung menghidu pencemaran bau tersebut?takde orang komplen ke? (ok...aku je yang komplen ni....)

mungkin sebab bau tu la pusat² pembakaran berada di tempat yang jauuuuhhhhhh dari kawasan orang ramai...tapi yang tengah² orang ramai tu macam mane pulak?