Thursday, 20 July 2017

3 hari lagi

ada apa dengan 3 hari lagi...?
hmmmm...
lagi 3 hari nak masuk kerja dah...
habis dah masa bulan madu ngan si kecik sorang ni....
ntah macam mana la gayanye nak duduk ngan pengasuh nanti...
ntah macam mana gaya jugak rupe mamanye x nampak muka anak sehari...
semoga bertabah lah wahai hati...huhuhu...

Friday, 14 July 2017

aku diserang tantrum

bila anak tak mau tidur malam, terpaksa la mamanye tak tidur jugak...fewwwww! dugaan giler rasenye!

bila jam dah menginjak pukul 4 pagi dan mata anak masih membulat...kau rase???aku dah masuh tahap tantrum dah kot...hadui!!!mata mengantuk...anak tak nak tidur takkan aku nak tidur pulak...eh?boleh ke aku tidur tinggalkan dia terkebil-kebil sendirian?hahahaha...bengong pulak rase

4.30 baru nak tidur...5.30 bangun merengek-rengek manja...6.30 bangun lagi merengek-rengek manja...huhuhu...dugaan...dugaan...dan-dan tu jugak la sakit kat tempat belah tu tiba-tiba nak datang pon!!!mau tak tantrum aku dibuatnye?

dan akhirnya, dia tidur sepanjang siang...fuhhh!dapat la aku tumpang tidur sikit...sikit je la...takkan nak sama naik ngan baby pulak kan...melampau sangat tu...

tapi bila dia tidur sepanjang hari tu, aku risau jugak la...yela, pukul berapa pulak dia nak tidur malam nanti?hohoho...perlu siapkan mental dan fizikal aku ni...

ternyata jangkaan aku silap...pukul 11 lebih dia dah tidur...sampai ke pagi pulak tu...bangun pukul 5 nak menyusu je...hahahaha....gembira rasa di hati...jarang-jarang berlaku ni...kikiki...

harini dia bangun awal...pukul 7 dah bangun..yeay!!!bangun awal takpe...tidur lambat jangan...hahaha....

Tuesday, 11 July 2017

pemergian yang tak disangka

sabtu lepas aku dikejutkan dengan berita pemergian bekas rakan sekerja aku...innalillah...sungguh tak disangka-sangka....yela, dia tu umurnye lebih kurang aku je pon...tua dalam 3,4 tahun je...takde sakit ape pon...tapi yelakan...sesungguhnya kematian tu tak mengenal usia...

arwah meninggalkan seorang isteri dan 2 orang anak...kejadian tu membuatkan aku berfikir...bersediakah aku?apa akan jadi pada anak aku nanti setelah ketiadaan aku?apa akan jadi pada aku dan anak aku setelah ketiadaan suami aku?Allahuakbar....dilanda kemurungan sekejap memikirkan persoalan-persoalan tersebut...

kadang-kadang kita melalui kehidupan seolah-olah hayat kita masih panjang....tak beringat langsung...bila dah jadi macam ni baru nak menggelabah...dah bersediakah kita?

::. semoga roh arwah dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman